ERASMUS+KA2   FACE_IT

Our Colonial High School in Fuente Palmera is to be congratulase for receiving another Erasmus Plus Grant. 

Our English teacher and Bilingualism & Language Immersion Coordinator, Inmaculada Guadix Montero, has been working via Skype with four other teachers from the European countries of Germany (Dinkelsbühl), Netherlands (Eindhoven), Poland (Kluczbork) and Greece (Lechaina) over this last academic year; teachers she has met during her Erasmus Plus KA1 “Colonial High School Opening Doors to Europe” mobility programme at Cambridge university to study Contemporary English.

 

This 21 month KA2 New Project, which was finally applied in Germany, is called “FACE_IT”, which stands for Fun And Curriculum Oriented. FACE_IT is aimed at working cooperatively to create a Bilingual App, Spanish/ English, so that our students can study while playing with educational content quizzes.

 

Our first step is to analyse the different Curricula to understand which subjects we have in common and which content is suitable fo working together. This group of five teachers will continue working during their summer holidays via Skype to be more efficient on their First Face-to-face Transnational Meeting which will take in mid-September 2017 in Poland.

 

In the coming months and during the next academic year 2018/2019 many international activities will be held with these four European Schools to entable students and teachers from our Colonial School to visit these four schools for a week. The Colonial High School will be hosting all the active participants from the four countries by early May 2018. To cover all the participants expenses FACE_IT has been funded with €11.370 , from which Colonial School will receive €22.080 .

 

The five School project members will welcome this news with enthusiasm, due to the hard work this kind of project requires, it is an unbeatable opportunity to create bonds and cooperative work and to learn whilst using English as a tool.

 

 

 Nuestro  IES Colonial está de enhorabuena pues vuleve a ser ERASMUS PLUS.

La profesora de inglés y Coordindora de Bilinguismo y de Inmersión Lingüística Inmaculada Guadix ha estado trabajando durante el pasado curso  reuniéndose por Skype con profesores de otros cuatro países europeos, Germany (Dinkelsbühl), Netherlands (Eindhoven), Poland (Kluczbork) and Greece (Lechaina); compañeros que conoció en Cambridge, mientras realizaba su “Contemporary English Course” gracias a la primera beca Erasmus Plus KA1, “El Colonial Abriendo Puertas a Europa”. “De una Erasmus sale otra Erasmus” es una frase conocida en el ámbito educativo, pero para nosotros se ha hecho una maravillosa realidad.

 

Este Nuevo Proyecto KA2 de 21 meses de duración, fue finalmente presentado en Alemania bajo la denominación “FACE_IT”, siglas que explican el contenido del mismo: Fun And Curriculum oriented Exercises for Information Technology.  FACE_IT fomenta el trabajo cooperativo para la creación de una App bilingüe, en nuestro caso Inglés/ Español, con la que el alumnado pueda estudiar mientras juega resolviendo preguntas contenido educativo.

 

Para ello el primer paso es analizar los diferentes Currílos, ver qué asignaturas tenemos en común y qué contenidos nos interesa trabajar juntos. En los meses de verano este quinteto seguirá trajando en ello via Skype, para poder así ultimar todo cuando el equipo de coordinadores del proyecto lleve a cabo la primera reunión  transnacional presencial, que se estima tendrá lugar a mediados de septiembre en Polonia.

 

Durante los próximos meses y también durante el próximo curso académico 2018/2019 se realizarán actividades internacionales con estos institutos europeos. De esta forma varios alumnos y profesores del Colonial viajarán durante una semana a los cuatro destinos europeos.  El Colonial recibirá como anfitrión a todos ellos a principios de Mayo 2018. Para cubrir todos estos gastos FACE_IT está financiado por fondos europeos con 110.370€, de los cuales al Colonial le corresponden 22.080€.

 

Los cinco Centros Educativos integrantes en este proyecto han recibido esta gran noticia con muchísima ilusión y entusiasmo, pues aún conocedores del esfuerzo y trabajo que todo proyecto de esta magnitud conlleva, es una oportunidad inigualable de crear lazos, trabajar en equipo y aprender teniendo como herramienta la lengua inglesa.

 

 


The Team

Who We Are

Konstantin Chytiris from Germany (Dinkelsbühl), Ms Tamara De John from Netherlands (Eindhoven), Ms Agata Murzynska from Poland (Kluczbork), Mr Geourgios Delibeis from Greece (Lechaina) and Ms Inmaculada Guadix Montero from Spain (Fuente Palmera). 

Our History

QUIENES SOMOS

Konstantin Chytiris de Alemania (Dinkelsbühl), Ms Tamara De John de Holanda (Eindhoven), Ms Agata Murzynska de Polonia (Kluczbork), Mr Geourgios Delibeis de Grecia (Lechaina) and Ms Inmaculada Guadix Montero de España (Fuente Palmera).

 

NUESTRA HISTORIA


We met in Cambridge during our Erasmus plus KA1 course, in August 2016. We worked together via Skype for a year to build our project. Finally we applied it in Germany under the name of FACE_IT.

Nos conocimos en Cambridge durante nuestros cursos de Erasmus plus KA1, en agosto del 2016. Trabajamos durante un año via Skype para crear nuestro proyecto. Finalmente lo presentamos en Alemania bajo el nombre FACE_IT. 


OUR PROJECT

FACE_IT conveys a play on word with its initials meaning Fun And Curriculum oriented Exercices for Information Technology. 

Our aim is therefore to analyse the curricula from our 5 European countries and to create an App with our students for them the play and study their curricular content.

NUESTRO PROJECTO

FACE_IT expresa un juego de palabras cuyas siglas  viene a significar "Divertidas Actividades basadas en el currículo usando las nuevas tecnologías".

Nuestro objetivo es por tanto, analizar los currículos de los cinco países europeos para configurar una App con nuestro alumnado para que puedan estudiar jugando con el contenido curricular.


PRESENTATION OF OUR PROJECT TO OUR SCHOOL

FIRST MOBILITY_POLAND

OUR HOST WEEK_FEBRUARY 2018

Made with Padlet